Kisah seorang bapa dan anak, dari mana anda mahu menangis

Kisah seorang bapa dan anak, dari mana anda mahu menangis

Apabila seorang telah pulang lewat dari kerja, seperti biasa letih dan bergerak-gerak, dan melihat bahawa di pintu menunggu anak berusia lima tahun.

- Ayah, boleh anda mempunyai sesuatu untuk bertanya? - Sudah tentu, apa yang berlaku? - Ayah, berapa banyak yang anda dapat? - Ia bukan urusan anda! - bapa marah. - Kemudian, mengapa anda? - Saya hanya mahu tahu.

Sila, mengatakan berapa banyak anda akan mendapat setiap jam?

- Well, sebenarnya, 500. Mengapa?

- Ayah ... - anak memandang kepadanya dengan mata yang sangat serius. - Ayah, anda boleh mengambil saya 300?

- Anda bertanya kepada saya Cuma saya memberikan wang anda untuk beberapa mainan bodoh? - menjerit satu. - Segera berarak ke bilik anda dan pergi ke katil ..!

Anda tidak boleh menjadi begitu mementingkan diri sendiri! Saya bekerja sepanjang hari, sangat letih, dan anda begitu bodoh diri sendiri.

Kid secara senyap-senyap pergi ke biliknya dan menutup pintu. Dan ayahnya berdiri di ambang pintu dan marah atas permintaan anaknya. "Berani dia bertanya kepada saya tentang gaji, kemudian untuk meminta wang?"

Tetapi selepas itu dia tenang dan mula bercakap dengan bijak: "Mungkin dia melakukan sesuatu yang sangat penting untuk membeli. Ya, ke neraka dengan mereka, dengan tiga ratus, dia lebih umum tidak pernah saya tidak meminta wang. " Apabila dia pergi ke nurseri, anaknya, sudah di tempat tidur.

- Adakah anda terjaga, anak? - dia bertanya. - Tidak, ayah. Hanya berada di situ - budak itu menjawab. - Saya seolah-olah menjadi terlalu kasar anda berkata - bapa saya berkata. - Saya mempunyai hari yang kasar, dan saya hanya patah. Maafkan saya. Di sini, mengambil wang yang anda minta. Budak lelaki itu duduk dan tersenyum.

- Oh, folder, terima kasih! - Dia berkata pula dengan gembira.

Kemudian dia merangkak di bawah bantal dan ditarik keluar beberapa bil renyuk. Bapanya, melihat bahawa kanak-kanak itu sudah mempunyai wang kembali marah. kanak-kanak A melabur wang mereka bersama-sama, dan berhati-hati dikira bil-bil, dan kemudian menoleh ke belakang pada bapanya.

- Mengapa kamu meminta wang, jika anda sudah mempunyai? - menggumam satu. - Oleh kerana saya telah mempunyai cukup. Tetapi sekarang saya hanya cukup - menjawab: kanak-kanak. - Ayah, adalah betul-betul lima ratus.

Bolehkah saya membeli 01:00 masa tvogo? Sila datang kerja esok awal, saya mahu anda untuk makan malam dengan kami.

moral

Hanya mahu mengingatkan anda bahawa hidup kita terlalu singkat untuk menghabiskan sepenuhnya di tempat kerja. Kita tidak boleh membenarkan ia mengalir jauh melalui jarinya, dan tidak membayar sekurang-kurangnya sedikit kecil kepada mereka yang benar-benar menyayangi kita, yang paling dekat dengan rakyat kita. Jika kita tidak menjadi esok, syarikat kami cepat menggantikan kami dengan orang lain. Dan hanya untuk keluarga dan rakan-rakan ini adalah benar-benar satu kehilangan besar, yang mereka akan ingat semua kehidupan mereka. Fikirkanlah dan cuba untuk memberikan lebih banyak masa untuk menutup.